horseeeee
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Egészség
 
Extrák
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Hírek a lovasvilágból
 
Cikkek, történetek
 
Névjegyzék
 
Fajtaismertető
 
Lovaglás a tévében
 
Lovas PC játékok
 
Lovas Online játékok
 
Naptár
2025. Január
HKSCPSV
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Óra
 
Számláló
Indulás: 2006-03-26
 
I.L.H.E.

 
Zene
 
Military versenyszabályok 2

A terep vizsga szabályai

 

1. Indítás

 

1.1. A lovas indulására a jelet az A és D szakaszok elején egy indító bírónak kell adnia. A lovas lovával nem indulhat el addig, amíg arra start jelet nem kap az indító bírótól. A start jel elhangzása előtti elindulás a Bírói testület által megítélt kizárást vonja maga után. A lónak az indítás pillanatában nem kell álló helyzetben lennie, de előnyt sem szerezhet repülő start segítségével. A versenyző számára megfelelő időben előre kell jelezni indulási idejét, viszont az már a lovas felelősége, hogy el is induljon az indítás idejekor.

 

1.2. Az indítás megkönnyítése érdekében az indítás helyén a D szakaszok elején célszerű 5X5 méteres indító bokszot építeni amelynek egy vagy két oldala nyitott legyen, hogy a ló bejutása majd elindulása ne legyen akadályoztatva. Valamennyi versenyzőnek ebből az indító bokszból kell indulnia. A lovas lehetősége és joga, hogy a start előtt a bokszot körül lovagoljon, abba be és ki illetve azon áthaladjon. Egy segítő bevezetheti a lovat a start bokszba és az indítás pillanatáig, azt foghatja. Az indítás pillanatától a lovas hivatalosan a pályán van amikor is további segítség számára nem nyújtható.

 

1.3. Amennyiben a versenyző az indító jelnél hamarabb indul el az indulás ideje lejegyzésre kerül, tényleges lovaglási idejéhez pedig 5 másodpercet kell adni büntetésként.

 

1.4. Az indítás lekésése

 

1.4.1. Ha a versenyző késve érkezik be az A szakaszról, akkor az indítási ideje a beérkezéshez lesz igazítva.

 

1.4.2. Amennyiben a versenyző nem áll készen az indulásra a D szakaszokon úgy a starter az alábbi esetekben engedélyezheti a lovas indulását abban az időben amikor arra ő készen áll.:

 

-Késésben lévő versenyzőt sem a soron következő versenyző előtt, sem utána nem indítja el a starter amennyiben ezzel a következő versenyző lovaglását akadályozná vagy veszélyezteti.

 

-Amennyiben késői indításra kerül sor úgy a tényleges indítási időhöz képest kell a lovas idejét mérni. .

 

2. Időmérés

 

2.1. Alap idő

   A kiírt távolság kiírt irammal történő teljesítése adja meg a szakasz alap idejét. Bármely szakasz alap időnél hamarabb történő befejezése nem szolgáltat jó pontokat. Az alapidő túllépése esetén, egészen az időhatár eléréséig minden megkezdett másodpercért hibapontot kap a lovas.

 

2.2. Időhatár

  A és D szakaszokon az időhatár, az alapidő kétszerese.

 

2.3. A terepverseny idejének mérése: amennyiben a versenyzőt egy hivatalos személy megállítja bármelyik szakasz, bármelyik pontján, az újraindítás és a megállítás közötti időt feljegyzik és a teljes szakasz teljesítési idejéből  levonják.

 

 

3. Pályatévesztés

 

Valamennyi szakaszon kijelölt összes kötelező áthaladási helyen, kapun, akadályon beleértve azok elemeit és/vagy opcióit, alternatíváit, egymás után, sorrendben kötelező áthaladni. Egyéb esetben kizárást von maga után. A pályát valamennyi fehér és piros zászló figyelembe vételével kell lovagolni és kötelező azok között áthaladni kizárás terhe mellett. Valamely már leküzdött akadály újra ugratása tilos, kizárást von maga után, amely alól a megkezdett kombináció képez kivételt, ha a nem teljesített elem ugratása másképp biztonságosa nem oldható meg.

 

4. Iram és lóról szállás

 

4.1. Az A és D szakaszok startja és célja között a lovasok alapvetően szabadon választhatják meg jármódjukat. Az A szakaszon engedélyezett, hogy a lovasok lovaikról leszálljanak és gyalogosan folytassák az utat lovuk mellett még a kötelező áthaladási pontokon is.

 

4.2. A  D szakasz startja és célja között a lovasok szabadon választhatják meg jármódjukat, de az összes fehér és piros zászló között lóháton kell áthaladniuk. Lóról szállás akadály leküzdése közben függetlenül attól, hogy akaratlagos volt-e vagy sem büntetést vonja maga után. A D szakasz többi pontján, az akadály lovaglásával összefüggésbe nem hozható lóról esés, bukás, lóról szállás önállóan nem büntetendő, de az alapidőt érintő tényező.

 

5. Előzés

 

5.1. Bármely versenyző, akit egy soron következő versenyző utolért azt az előzőnek el kell engednie. Az előzést végrehajtó versenyző az előzést a legnagyobb körültekintéssel és csak biztonságos körülmények között teheti meg.

 

5.2. A előzés alatt álló versenyzőnek kötelező a hivatalos személyek útmutatásait követni. Amennyiben a megelőzés alatt álló versenyzőt éppen az ugratás folyamata közben érte utol a következő versenyző úgy őt csak abban az esetben szabad megelőzni, ha egyik versenyzőt sem veszélyezteti az előzés.

 

5.3. Amennyiben egy versenyző akaratlagosan hátráltat egy őt előzni kívánó versenyzőt vagy nem követi a hivatalos személy útmutatásait esetleg veszélybe sodor egy másik versenyzőt akkor őt a Bírói Testület kizárhatja a versenyből.

 

5.4. Az idő ameddig egy adott versenyzőt feltartanak előzése alatt feljegyzésre kerül, majd kivonják a teljes időből amely alatt sikerült a pályát teljesítenie.

 

6. Bajban levő versenyző

 

6.1. Amennyiben egy ló adott akadály leküzdése közben arra olyan módon felakad, hogy segítségnyújtás nélkül nem tud tovább haladni vagy a felakadással sérülést okozhat magának akkor a lovast leszállásra kötelezik lováról és kizárhatják a további versenyből.

 

6.2. Az adott akadály bírója dönti el, hogy a bajban levő ló kiszabadítása érdekében szét kell-e szedni az akadály egy részét vagy milyen egyéb segítségnyújtásra van szükség.

 

6.3. Az idő attól a pillanattól kezdve, hogy a lovast lóról leszállásra utasították és az akadályt újra építették, majd a lovasnak jelet adtak az indulásra lejegyzésre kerül, amelyet kivonnak a teljes időből, ami ahhoz kellett, hogy befejezze a versenyt.

 

7. Versenyzők megállítása

 

7.1. Abban az esetben, ha egy bajban levő lovas az akadályban felakadva zavarja egy következő lovas továbbjutását vagy még nem építettek vissza egy ló kiszabadítása érdekében szétszedett akadályrészt, törött akadályt vagy bármely az előbbiekhez hasonló körülmény áll fenn a soron következő lovast kötelező megállítani.

 

7.2. A megállítás érdekében az érkező lovas elé egy hivatalos személynek kel kiállnia. Ajánlott egy sárga zászlót lengetnie, illetve érthető módon a lovas tudtára adnia, hogy meg kell állnia. A megállítás figyelmen kívül hagyása a Bírói Testület kizárását vonhatja maga után.

 

7.3. A versenyzőket a hivatalos személyek megállíthatják – idejük korrigálásával – a pálya bármelyik pontján.

 

8. Engedély nélküli segítségnyújtás

 

8.1. Bármely, kívülről, egy második személy részéről érkező, a ló és/vagy lovas feladata megoldásának elősegítésére, támogatására érkező segítségnyújtás, függetlenül attól, hogy jogosnak tűnik vagy sem „Engedély nélküli segítségnyújtásnak” minősül és ezért a versenyzőt a Vezető Bíró –  javaslat alapján – kizárhatja a versenyből.

 

8.2. A 8.1. kifejtése, nevesítetten tilos:

 

Akaratlagosan versenyzőként csatlakozni egy másik versenyző mellé a pályán és azt kísérni.

 

Bármilyen járművel, kerékpárral, gyalogosa vagy lóháton előtte, mögötte vagy mellette követni egy versenyzőt a pálya vonalán.

Olyan embereket állítani a pálya mellé, akik segítenek az útirányban és az áthaladási pontok megtalálásában.

 

Akadály mellé állítani valakit annak érdekében, hogy azzal segítse a lovat az akadály leküzdésében.

 

Megváltoztatni bármely akadályt, zászlót útbaigazító táblát, jelzést, figyelmeztetést, kordont, kötelet, fát, ágat, drótot vagy kerítést függetlenül attól, hogy az állandó vagy sem.

 

A fenti szabályok szellemiségéből fakadó bármely jellegében egybeeső szabálysértés.

 

8.4. Azon nézők és hivatalos személyek, akik figyelemfelkeltő viselkedésükkel megváltoztatják adott lovas lovaglási útját, engedély nélküli segítségnyújtást hajtanak végre, amelyért a lovast kizárhatják a versenyből. Ilyen esetekben a Hivatalos személyt az Általános Szabályzatban foglaltak szerint fegyelmi eljárás alá vonhatják.

 

8.5. Az engedély nélküli segítségnyújtás tényét a Bírói Testület véglegesíti.

 

 

 

 

8.6. Kivételek

 

8.6.1. Bukást vagy lóról szállást követően a lovasnak segítséget lehet nyújtani lova megfogásában, felszerelésének (saját vagy lóé) megigazításában, lóra szállásban illetve felszerelése részének vissza juttatásában (pl.: pálca) akár lovon ül, akár nem.

 

8.6.2. A lovas számára információt nyújthat az akadály bíró az akadály leküzdésének sikerességéről, pl. olyan esetben amikor sarok ugratása esetén a ló vagy lovas leveri a sarokzászlót.

 

9. Kizárást követően

 

Kizárt versenyző nem folytathatja a versenyt és azonnal el kell hagynia a tereppályát. A versenyzőnek lépésben kell elhagynia a pályát akár lóháton akár gyalogosan. E szabály megszegőit a Bírói Testület, köteles elmarasztalni.

 

Tereppálya

 

1. Jelölése

 

1.1. Piros és fehér határoló zászlók

   Piros és fehér zászlókat kell használni a pálya elejének (start) és végének (cél), a kötelező áthaladási kapuk két oldalának és az akadályok széleinek meghatározására. Úgy kell őket elhelyezni, hogy a versenyző a piros zászlót a jobb oldalán a fehéret pedig a bal oldalán hagyja el.

 

1.2. Sárga útbaigazító táblák.

   Sárga útbaigazító korongok használata ajánlott a lovas lovaglási útvonalának jelzése érdekében. Ahol szükséges ott feltüntethető a szakasz betűjele is a korongon. A korongok melletti elhaladás nem megszabott.

 

1.3. Számok és betűk

   Az A szakaszon valamennyi kötelező kaput, áthaladási pontot ajánlott sorrendben megszámozni és az adott szakasz betűjelével ellátni. A D szakasz valamennyi akadályát kötelező számmal ellátni. A D szakasz akadályait vagy azok elemeit illetve opcióit a számozáson felül kötelező betűkkel is (A,B,C,D stb.) ellátni. A D szakasz kötelező áthaladási pontjait (kapuit) az adott szakasz betűjelével és egymás után következő sorszámmal ajánlott ellátni.

 

1.4. Start és cél jelzései

   A piros és fehér zászlók mellett a start és a cél vonalát jól látható módon táblával is ajánlott jelölni.

 

2. Távok és iramok

 

2.1. A távokat és iramokat a kiírt verseny nehézségi foka határozza meg. A VII. FEJEZET-ben megadott határokon belül a Technikai Küldöttel történt egyeztetést követően a Tereppálya Tervező kiválaszthatja a követelményt, amely megfelelő az adott domborzati és talajadottságokhoz illetve az érkező versenyzők felkészültségi fokához. Bajnokságok és kupák távjai és iramai a megengedett maximumhoz kell közelítsenek, kivétel ha ezt szélsőséges domborzati és időjárási adottságok nem teszik lehetővé.

 

2.2. Az időtáblázat kialakításának egyszerűsítése érdekében A szakaszokon az alapidőket észszerű egész vagy fél percekre alakítani.

.

2.2. Bármely a VII. FEJEZET-ben feltüntetett határokon történő változtatásokhoz a Főtitkár és a Lovastusa Szakbizottság Elnökének engedélye szükséges.

 

3. Start és célvonalak

 

3.1. Az A szakasz céljának a D szakasz startjának közelében kell lennie.

 

3.3. A D szakasz utolsó akadálya nem lehet a cél vonalától kevesebb mint 30 és több mint 75 méterre.

 

4. Pályák rajzai

 

4.1. Valamennyi versenyzőnek a verseny előtt pályarajzot kell adni, amelyiken feltüntetésre kerültek az egyes szakaszok pályáinak vonalvezetései.

 

4.2. A pályák rajzainak magukban kell foglalnia a következőket: valamennyi szakasz  startját és célját; a számozott kötelező kapukat az A szakaszokon. A számozott akadályokat és kötelező kapukat a D szakaszokon; az egyes szakaszok hosszát; az alapidőket és az időhatárokat.

 

Akadályok

 

1. Definíció

 

Adott tárgy akkor nevezhető akadálynak amennyiben annak szélső pontjait zászlók határolják és egyben számmal is el van látva. Valamennyi erőkifejtést ahol az átlagos ló és lovas páros áthalad akadálynak vagy annak elemének kell nyilvánítani és annak megfelelően kell kizászlózni, számmal illetve szükség esetén betűvel ellátni.

 

2. Több elemből álló és opciókkal vagy alternatívákkal rendelkező akadályok

 

2.1. Több elemből álló akadályok

Amennyiben kettő vagy annál több erőkifejtéssel járó akadályok egymás közelségében vannak elhelyezve és azt egymáshoz tartozó, összetett feladatként terveztük, akkor az említett erőkifejtéseket egyazon akadály azonos számmal és külön betűjelekkel (A, B, C stb.) ellátott elemeinek kell tekinteni. Lovaglása pedig a kombinációk lovaglásának szabályai szerint kell történjen a betűk sorrendjében.

 

Amennyiben kettő vagy több akadály annyira közel van egymáshoz, hogy megállás, bukás vagy lóról esés esetén szinte lehetetlen lenne a soron következő akadályt vagy akadályokat leküzdeni anélkül, hogy a már leküzdött vagy az azelőtti akadályt, akadályokat még egyszer ne kellene megugratni, azonos számmal kell ellátni és sorban következő betűjelekkel ellátni.

 

2.2. Opciókkal vagy alternatívákkal rendelkező akadályok

Amennyiben egy akadály leküzdhető egyetlen erőkifejtéssel viszont rendelkezik kettő vagy több erőkifejtéssel megoldható opcióval, vagy alternatívával úgy az utóbb említett akadályokat egyazon akadály elemeiként külön betűjelekkel kell ellátni.

 

2.3. Az opciók vagy alternatívák külön is zászlózhatók viszont ugyanazzal az akadály számmal kell ellátni őket. A különálló zászlózás esetében az egyenes útvonal betűjeleit és határoló zászlóit fekete vonallal kell megjelölni.

 

2.4. A TD a Bírói testülettel közösen engedélyezheti, hogy adott lovas, fekete sávos zászlóval (számozással) ellátott kombináció hosszú alternatív útvonalán keresztezze patanyomát, amennyiben az folyamatosabbá teszi annak lovaglását. Az említett engedmény nem változtatja meg a megegyező kombináció egyenes úton történő lovaglásának pontozását.

 

3. Akadályok típusai

 

3.1. Az akadálynak szilárdan rögzítettnek, alakjában és megjelenésében kifejezett jelleggel bírónak kell lennie. A természetes akadályokat olyan formában kell megerősíteni, hogy az a verseny teljes időtartama alatt megőrizhesse méreteit és jellegét.

 

3.2. Az olyan terepakadályokat, ahol bukás, lóról esés következtében ló bennragadhat, fenn akadhat, úgy kell megépíteni, hogy amennyiben szükséges úgy gyorsan szétszedhetők majd visszaalakítható legyen szétszedés előtti formájukba. A szétszedhetősége egy az előbbiekben említett akadálynak nem csökkentheti annak szilárdságát.

 

3.3. Valamennyi vizes átkelésnél az akadály talaja szilárd és állandó legyen.

 

3.      Erőkifejtések számai

 

4.1. A D szakasz erőkifejtéseinek számát az VII. FEJEZET-ben meghatározottak szerint kell kialakítani.

 

4.2. A terepakadály szakasz (D) erőkifejtéseinek száma azon erőkifejtések összege amelyet az átlagos ló végrehajt a szakaszon.

 

5. Méretek

 

5.1. Az akadályokat a VII. FEJEZET-ben engedélyezett magassági és szélességi méreteken belül, a versenyzők felkészültségének és színvonalának figyelembevételével kell megépíteni.

 

5.2. Az akadály  fix és merev részének egyik pontja sem haladhatja az adott kategória által engedélyezett maximális magassági és szélességi méreteket ott, ahol a lovas azt várhatóan leküzdheti.

 

5.3. Bármely típusú  vizes akadály esetén sem haladhatja meg a víz mélysége a 35 centimétert a vizes akadály teljes hosszában, a beugrás pontjától a kiugrásig. A vizes akadály szélessége a be- és kiugrás pontja között (a vízben teljesítendő út) kiugrásnál elhelyezett akadály nélkül minimum 6 méter, kiugrásnál elhelyezett akadály esetén minimum 9 méter kell legyen.

 

5.4. Kizárólag szélességgel rendelkező akadályok esetében (száraz vagy vizes árkok) egy elugrató küszöb vagy sövény elhelyezhető, amely nem haladja meg az 50 centimétert, viszont az akadály szélességébe bele kell számítani.

 

5.5. Két-, Három (- és Négycsillagos) versenyeken az 1.60 métert meghaladó kötelező leugrók száma maximum kettő lehet. Egycsillagos versenyeken egy kötelező leugró mérete sem haladhatja meg az 1.60 métert. A leugrók száma nem lehet túlzott. 

 

6. Mérés módja

 

6.1. Az akadály magasságát az átlag ló elugrási pontjához képest mérjük. Az akadályok szélességét az azt meghatározó rudak, rönkök vagy egyéb építő elemek két külső legszélsőbb pontja között kell mérni.

 

6.2. A Terep vizsga akadályai: a stráfolható sövényes akadályok szilárd részeinek magassága nem haladhatja meg a VII. FEJEZET-ben, az adott kategória számára engedélyezett egyéb terepakadályainak magassági méreteit. A stráfolható akadály teljes magassága sosem haladhatja meg a 140 centimétert, illetve kevesebb sem lehet, mint amelyet a 4. függelék tartalmaz. Az akadály stráfolható részét úgy kell megépíteni, hogy az azt leküzdő ló a sövényben magában kárt tenni ne tudjon. Bullfinchek – ritka, sövényes magas növényes akadályok –, amelyek olyanok, amin a ló várhatóan keresztül ugrik abban az esetben engedélyezettek amennyiben azok állaga állandó a verseny teljes időtartamára.

 

6.3. Amennyiben az akadály jellegénél fogva (pl.: természetes sövény) annak magassága nem határozható meg úgy azt a legmagasabb fix pontot kell megmérni, amely alatt a ló a legnagyobb lendülettel sem tud áthatolni csak felette.

 

6.4. A leugró magasságát a földet érés oldalán kell mérni az akadály legmagasabb pontjától addig a pontig ahol az átlag ló várhatóan földet ér.

 

Pontozás

 

1. Akadályhibák

 

1.1. Engedelmesség megtagadások

 

Első ellenszegülés, kitörés vagy körözés:                                                                     20 hibapont

Második ellenszegülés, kitörés vagy körözés ugyanannál az akadálynál:                       40 hibapont

Harmadik ellenszegülés, kitörés vagy körözés ugyanannál az akadálynál:                      Kizárás

Negyedik ellenszegülés, kitörés vagy körözés a teljes D szakaszon:                 Kizárás

 

1.2. Lóról esés, bukás

 

Lovas lóról esése:                                                                                                      65 hibapont

Ló és lovas bukása:                                                                                                    Kizárás

Lovas második lóról esése a teljes D szakaszon:                                                         Kizárás

 

1.3. Veszélyes lovaglás

A büntetés mértékét a Bírói Testület állapítja meg és hagyja jóvá a FEI Általános Szabályzatában foglaltaknak megfelelően. Az Általános Szabályzatnak megfelelő büntetéseken túl (figyelmeztetés, bírság, kizárás stb.) a Bírói Testület további, maximum 25 hibaponttal is büntetheti a versenyzőt.

 

2. Időhibák

2.1. Alapidő túllépése esetén hibapontok másodpercenként:

A és C szakaszokon                                                                                                  1 hibapont

B szakaszon                                                                                                               0,8 hibapont

D szakaszon                                                                                                              0,4 hibapont

 

2.2. Időhatár túllépése:

Bármely szakaszon                                                                                                     Kizárás

 

3. Kizárás további okai

 

3.1. A kizárás véglegesítésében, az alábbi esetekben a Bírói Testület hoz döntést:

 

3.1.1. Az indító jelzése előtti akaratlagos elindulás esetében.

 

3.1.2. Akadály ugratása vagy ugratásának megkísérlése fejvédő és/vagy testvédő felszerelés nélkül, vagy a fejvédő állszíjának lecsatolása nélkül.

 

3.1.3. Egy előzést végrehajtó lovas akaratlagos zavarása vagy hivatalos személy útmutatásának figyelmen kívül hagyása előzés ideje alatt.

 

3.1.4. Előzés közben más versenyző veszélybe sodrása.

 

3.1.5. A megállító jelzés figyelmen kívül hagyása.

 

3.1.6. Engedély nélküli segítségnyújtás.

 

3.1.7. Kötelező áthaladási ponton rossz irányból, korrigálás nélküli áthaladás esetén.

 

3.2. A kizárás automatikus az alábbi esetekben:

 

3.2.1. Sántaság vagy fáradtság a lószemlén.

 

3.2.2. Ló méltatlan bántalmazása.

 

3.2.3. Nem megfelelő felszerelés használata esetén.

 

3.2.4. Pályatévesztés kijavításának elmulasztása esetén.

 

3.2.5. Akadály vagy kötelező áthaladási hely kihagyása.

 

3.2.6. Nem sorban következő akadály ugratása vagy akadály- illetve egyéb hibapont szerzése a nem soron következő akadály ugratása közben; kötelező áthaladási pont nem sorrendben történő leküzdése.

 

3.2.7. Akadály rossz irányból történő megugratása

 
Istálló
 
Póni Istálló
 
Csikó Istálló
 
Árvaház
 
Gondozás
 
Kiképzések
 
Mindennapi munkák
 
Versenyek
 
Fedeztetés
 
Tenyészvizsgák
 
Csikótanoda
 
Lovas Bolt
 
A hét lova

 Fire

Ez a gyönyörű ló szorgalmas munkájával és fejlődésével hívta fel magára a figyelmet!

 
Szavazás
A lovagláson belül melyik sportág tetszik neked a legjobban?
A lovagláson belül melyik sportág tetszik neked a legjobban?

díjugratás
díjlovaglás
military
voltizs
fogathajtás
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hírek

Helo mindenkinek!

Elértük a százas látogatottságot!:)

Nagyon köszönöm mindenkinek aki látogatja az oldalt és lécci hirdessétek!

 

Légyszi regisztráljatok!

Napsugár légyszi te is regisztrálj!

Napsugár ha a lovad még csak 1 éves akkor légyszi válassz neki egy csikó képet, vagy legyen idősebb ezzel a képpel! Köszi! :)

Gondozzátok a lovaitokat!

Hirdessétek az oldalt! Aki be tudja mutatni, hogy hirdette az oldalt az kap 200 kp-t! :)

Jó lónevelést!

 
Ne lopj!

Kattints a képre a teljes mérethez!

 
Thanks!

Kössz mindenkinek aki segített az oldal létrejöttében!

 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?