horseeeee
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Men
 
Egszsg
 
Extrk
 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Hrek a lovasvilgbl
 
Cikkek, trtnetek
 
Nvjegyzk
 
Fajtaismertet
 
Lovagls a tvben
 
Lovas PC jtkok
 
Lovas Online jtkok
 
Naptr
2025. Februr
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
<<   >>
 
ra
 
Szmll
Induls: 2006-03-26
 
I.L.H.E.

 
Zene
 
Military versenyszablyok

Itt van a military versenyszablyok azon rsze, ami minket rdekelhet.

J hossz, de megri elolvasni!

I. FEJEZET – LTALNOS

 

 bevezets

 

1. A Sportg ltalnos Meghatrozsa

 

A Lovastusa sszetett versenysport, amely jelents tapasztalatot s tudst ignyel a lovastl

alapos ismereteket felttelez lova kpessgeirl, teljestkpessgrl, aktulis llapotrl s kikpzettsgrl.

 

2. Felelssg

 

A versenyz teljes mrtkben felels jelen szablyzat ismeretrt s betartsrt. A Hivatalos szemlyek tvollte nem mentesti a versenyzt a szablyok betartsa all. A jelen kiadvnyban nem szablyozott krdsek tekintetben a Nemzetkzi Lovastusa Szablyzat 21. kiadsa (mdostsaival egytt) az irnyad.

 

 

 meghatrozsok

 

1. Hromnapos Versenyek (Ngy szakaszos terepterhels versenyek)

 

A Hromnapos Versenyek hrom, egymstl teljesen klnll rszvizsgbl llnak, amelyeket kln napokon bonyoltanak le, a lovasnak pedig mindhrom szmot ugyanazzal a lval kell teljestenie. A hrom rszfeladat a kvetkez:

 

1.1. Djlovagls

 

A Djlovagl vizsga az indulk szmtl fggen egy vagy tbb egymst kvet napon kerl lebonyoltsra, amelyet a kvetkez napon a terepverseny kvet.

 

1.2.Terepverseny

 

A Terepverseny vizsgja ngy rszfeladatbl (szakaszbl) ll, amelyek:

            A&C szakaszok:          Utak s svnyek

            B szakasz:                    Steeplechase

            D szakasz:                   Terepakadlyok

 

A fenti ngy szakaszt msnap a djugrats kveti.

 

1.1  Djugrats

 

Djugrat vizsga

 

2.      Egynapos versenyek (ktszakaszos terepterhels versenyek) 

 

Az Egynapos versenyek a  Hromnapos (ngyszakaszos terepterhels) versenyekkel megegyez 3 rszfeladatbl llnak, azzal a klnbsggel, hogy a terepversenyen nincs B s C szakasz, az A szakasz pedig opcionlis[1]. Az Egynapos versenyek megtarthatk 1, 2,  vagy 3 nap alatt azzal a felttellel, hogy az els versenyszmnak, a djlovaglsnak kell lennie. A verseny befejezhet a terepversennyel vagy a djugratssal.

 

 

Jelen szablyknyv fknt az egynapos versenyek szablyozst tartalmazza, a ngyszakaszos versenyeket az FEI hatlyos rendelkezsei alapjn kell szervezni s lebonyoltani.

 

II. FEJEZET – LTALNOS SZABLYOK

 

Gyakorls s bemelegts

 

1. Azonost szm

 

Nemzeti versenyeken kiadsa nem ktelez. A Magyar Lovas Szvetsg ltal kiadott hivatalos startszmok viselse – a terepverseny kivtelvel – ktelez.

 

2. Korltozs a lovak idomtsra

 

2.1. Versenyek alkalmval annak teljes idtartama alatt kizrst von maga utn amennyiben adott lovat nem a versenyben vele indul lovas lovagolja.

 

2.2. Lovon l lpol csak lpsben illetve getsben egyik helyszntl a msikig, illetve terepen lovagolhatja a versenyben lv lovat, de semmikppen nem idomthatja azt. Ugyanakkor kzen s futszron dolgozhat a lval.

 

2.3. Steeplechase s terepakadlyok krli illetve versenyt megelzen a djlovagl ngyszgben s a djugrat plyn val lovagls kizrst von maga utn, kivve ha a Bri bizottsg vagy a Technikai kldtt msflekppen nem rendelkezik.

 

3. Gyakorl plyk

 

Napfelkelte s napnyugta kztti idszakban a verseny teljes idejre a lovasok rendelkezsre kell llnia egy a lovak ltalnos mozgatsra alkalmas, kijellt terlet. A kijellt terletnek tereplovaglsi s galoppozsi lehetsgekkel kell rendelkeznie. A kijellt terlet helyrl Szervez Bizottsgnak pontosan tjkoztatni kell a versenyzket. Lovak mozgatsa csak ezen kijellt helyen s/vagy a gyakorl djlovas ngyszgben vagy djugrat plyn lehetsges.

 

4. Gyakorl idomt ngyszg

 

Amennyiben a szervez bizottsg biztost gyakorl ngyszget akkor az legalbb 40 X 20 mteres legyen, ngyszg talaja lehetsg szerint egyezzen a verseny sorn hasznlt ngyszg talajval.

 

5. Gyakorl akadlyok

 

A lovasok ltal ugrats gyakorlsra csak s kizrlag a Szervez Bizottsg ltal kijellt akadlyok hasznlhatk. A Szervez Bizottsgnak legalbb egy olyan fix (leverhetetlen) akadlyt kell biztostania, amelynek mretei nem haladjk meg a terepverseny terepakadlyainak maximlis mrett. A terepverseny napjn nem lehet az A, s D szakaszon gyakorlsra hasznlhat terepakadly.

 

A lovasok rendelkezsre kell bocstani legalbb kt ebbl egy meredek s egy szles djugrat akadlyt a djugrat plya kzelben. Az akadlyokat a szoksos mdon fehr s piros zszlkkal kell elltni. Az akadlyokat tilos a versenyben kirt magassgnl 10 cm-rel magasabbra helyezni. Az akadly szlessge legfeljebb a versenyben kirt szlessg lehet. A gyakorl akadlyokat kizrlag a Szervez Bizottsg ltal meghatrozott idpontokban lehet hasznlni. Fentiekben a gyakorl akadlyokkal kapcsolatban lertak megszegse kizrst von maga utn.

 

6. Felgyelk

 

A Szervez Bizottsg egy vagy tbb felgyelt kijellhet annak rdekben, hogy a gyakorl s bemelegt plykon alkalmazand szablyok be legyenek tartva, a gyakorlsra s/vagy melegtsre hasznlt terleteket vletlenszeren kell a Felgyelknek ellenriznik.

 

 

Belps a plykra s a ngyszgbe

 

1. Idomt ngyszg

 

A Versenybrsg engedlye nlkl a versenyz kizrlag a verseny sorn lovagolhatja lovt a versenyre kialaktott djlovagl ngyszgben. A ngyszg terletre az idomtvizsgt megelzen s annak szneteiben lehetsges belpni, de csak gyalogosan.

 

2. Terepverseny plyi

 

2.1 Tilos a terepszakaszok illetve akadlyainak plyabemutatt megelz megtekintse, amennyiben a hivatalos plyabemutat ki van rva. Ezzel ellenttesen tanstott magatarts kizrst vonhat maga utn.

 

2.2 A terepverseny plyjnak bemutatsa valamennyi versenyz rszre, egyszerre trtnik.

 

1.1  A plyabemutatra valamennyi akadlynak, zszlnak s egyb jellsnek vgleges helyn kell lennie. Ezt kveten az elbbiekben emltettek versenyzk ltali megvltoztatsa illetve elmozdtsa kizrst von maga utn.

 

2.4 Plyabemutatt kveten a lovasok napkelttl napnyugtig brmely napszakban jbl – tbb alkalommal is – megtekinthetik a terepverseny szakaszait. A Bri Testlet kln engedlye nlkl az A s C szakaszok csak gyalog jrhatk be.

 

 

3. Djugrat plya

 

3.1 A djugrat verseny plyabemutatja nem kevesebb mint 30 perccel az els lovas indulst megelzen trtnik.

 

3.2 A lovasok a versenyt megelzen gyalogosan megtekinthetik a plyt. A plya megnyitst a Zsri jelzi amelyet ha lehet hangosbemondn keresztl is be kell jelenteni.

 

3.3 A Zsri engedlye nlkli, verseny megkezdst kvet gyalogos plyra lps kizrst von maga utn.

 

 

 

 

 

 

 

 

III. FEJEZET –DJLOVAGL VIZSGA

 

 

Meghatrozs s ltalnos jellemzs

 

1. Az idomts – djlovagls – clja, hogy folyamatval harmonikusan fejlesszk a l fizikumt s kpessgt. Eredmnyekppen a l nyugodtabb, elengedett, tengedbb s hajlkonyabb vlik ezzel prhuzamosan n bizalma s figyelmessge, kszsgesebb s tkletesebb megrtst kialaktva lovasval.

 

2. Az emltett rtkek a kvetkezkben mutatkoznak meg:

 

2.1. A jrmdok szablyossga s temessge

 

2.2. A mozgs harmnijban, knnyedsgben s puhasgban

 

2.3.A l elejnek knnysgben s a hts lbak slypont fel kzeledsben, amely lnk lendletes mozgst eredmnyez

 

2.4. A szr (kz) elfogadsban, folyamatos feszessg s ellenlls nlkli tengedsggel.

 

A vizsga

 

A Djlovagl Feladat az adott verseny szintjnek megfelel nehzsggel kell brnia, amelybl kifolylag az eredmny s a feladat megmutatja, hogy a l s lovas prosok milyen felkszltsggel rendelkeznek az adott versenyre. A X. fejezet fggelkeibl a verseny szintjnek megfelel Djlovagl feladatok hasznlata ktelez.

 

A djlovagl vizsga szablyai

 

1. Brmely ms esetben amelyet a jelen szablyzat nem szablyoz a „Djlovagl versenyek szablyzata” alkalmazand.

 

2. A Nemzeti versenyeken a djlovagl feladatokat emlkezetbl kell lovagolni, tovbb az egyes feladatokat az elrt sorrendben kell vgrehajtani.

 

3. A Bri Bizottsg kizrja azt a versenyzt, aki a belovaglsra adott jelet kvet 60 msodpercen bell nem lovagol be a ngyszgbe. Ugyanez vonatkozik arra a versenyzre is aki a jel megadst megelzen lovagol be a ngyszgbe.

 

4. A djlovagl feladat A-nl val belovaglssal kezddik s a feladat vgi tisztelgssel fejezdik be. Amint a l abbl tovbb indul brmely esemny amely az elbbiekben lertak eltt illetve azt kveten trtnik nincs kihatssal az eredmnyre. A lovasnak azonban a feladatban lertaknak megfelelen kell a ngyszget elhagynia.

 

5. A versenyzknek a tisztelgs sorn ktelez a szrakat egy kzben fognia.

 

6. Az elrt feladatokat mindig akkor kell vgrehajtani, amikor a lovas teste a feladatban megadott ponton – illetve a felett – van.

 

7. Kifejezett – lthat – sntasg esetn a Bri testlet Vezetje, a msik kt brval trtnt egyeztetst kveten a lovast a versenyzsbl kizrja. Az tlet ellen fellebbezsnek helye nincs!

 

8. Azon l, amely a feladat megkezdsekor A-nl be-, illetve annak befejezsekor A-nl kilovagls kztti idszakban brmikor mind a ngy lbval egyszerre elhagyja a ngyszget, kizrsra kerl.

 

9. Brmely 20 msodpercnl tovbb tart feladat kzbeni ellenszegls kizrst von maga utn.

 

10. Abban az esetben amikor a versenyz programot tveszt ( rossz fel fordul, kihagy feladatot vagy annak rszt stb.) a Vezet Br cseng megszlaltatsval figyelmezteti erre. A Vezet Br megmutathatja neki, hogy honnan s milyen feladat rsszel kell tovbb folytatnia programjt, majd magra kell hagynia a lovast. Viszont vannak olyan kivteles feladat tvesztsi esetek, amikor a cseng megszlaltatsa megtrn a program lovaglsnak folyamatossgt, ilyen esetekben a Vezet br dntse, hogy megszlaltatja a csengt vagy sem.

 

11. Amikor a lovas rosszul hajt vgre egy feladatot, (pl.: knnyen get tangets helyett, vagy tisztelgskor nem veszi egy kzbe a szrakat) akkor programtvesztsrt kell bntetni.

 

12. Program tveszts esetn, anlkl nem ismtelhet meg a program rszlet, hogy azt a Vezet Br csengvel ne jelezze. Amennyiben a versenyz mgis – figyelmeztets nlkl –jbl lelovagol egy mr lovagolt program rszt akkor a brk az elszr  bemutatott program rszt pontozzk a tovbbi ismtlsrt pedig megfelel program tvesztsi ponttal bntetik.

 

13. Amennyiben a hrom br nincsen egyetrtsben egy adott tvesztssel kapcsolatban gy az elbrls a versenyz javra trtnik.

 

14. Brmely a program lovaglsa sorn hanggal, tblval stb. segtsgszeren a  versenyz szmra trtnt jelads nem engedlyezett segtsgnek minsl. A nem engedlyezett segtsgben rszesl versenyzt a Bri testlet kizrja a tovbbi versenybl.

 

Ngyszg

 

1. A djlovagl ngyszgnek vzszintes s sima talajnak a kirt programnak megfelel mretnek (20x60, illetve 20x40) kell lennie. A ngyszgn belli szintklnbsg az tl vagy a hossz fal viszonylatban ne haladhatja meg az 50 centimtert. A rvid fal mentn ugyanez az rtk nem lehet tbb mint 20 centimter. A ngyszg talaja lehet fves. A fenti mret kvetelmnyek a ngyszgn bellre vonatkoznak, amely terletet el kell hatrolni a kznsgtl, a szlektl szmtott 10 - 15 mteres tvolsgban. A ngyszg szleit egy alacsony kertsnek kell hatrolnia, amelynek magassga kb. 30 centimter. A-nl a ngyszg egy rsznek knnyen kivehetnek kell lennie, hogy a versenyzket knnyedn lehessen ki- s beengedni a ngyszgbe. A kerts rcsozatnak olyan srsgnek kell lennie, hogy a l patja ne frhessen be kt elem kz. A djlovagl ngyszg talajnak a verseny teljes ideje alatt kiegyenltett minsget kell valamennyi l szmra biztostania.

 

2. A ngyszg betit a szlektl szmtva kb. 50 centimter tvolsgba kell elhelyezni, s egyrtelmen jellni. Ajnlott a betkkel egy vonalban a ngyszgn bell egy jelet tenni, amely pontostja a bet helyzett a lovas szmra.

 

3. A kzpvonalat – s, ha a programban lovagoland, gy D, L, X, I s G betk helyt -  lthatan ajnlott kijellni, anlkl, hogy a jells ijeszt lenne a l szmra. (Ezrt fves plykon a kzpvonalat rdemes rvidebbre nyrni, homokos plyn pedig lehengerelni vagy kigereblyzni. D, L, X, I s G betk pontjait  pedig az elbbi mdszereket alkalmazva a kzp vonalon 2 mteres hosszban keresztbe megjellni.)

 

4. Az egynapos versenyek brlatt egy br is vgezheti, azzal a megktssel, hogy az azonos versenyszmban indul lovasok brlatt egy brnak (bri bizottsgnak) kell elltnia.

 

 Pontozs

 

1. Pontozs menete

 

1.1. A br(k) 0-10-ig pontoznak valamennyi kln szmozssal rendelkez feladatot, belertve  az sszbenyomsra adandkat is.

 

1.2. Feladat tvesztse esetn az albbi bntet pontokat kell a versenyznek adni:

 

            Els alkalom:                           2 pont

            Msodik alkalom:                    4 pont

            Harmadik alkalom:                   Kizrs

 

1.3. L s/vagy lovas buksa esetn a versenyz nem kerl kizrsra. Csak a feladat lovaglsnak minstsre kell a buksnak vagy essnek kihatnia, amelyet fel kell tntetni az sszbenyoms pontokban is.

 

1.4. Kizrst kveten a versenyz befejezheti programjt. A fennmarad program rszt a kizrs tnytl fggetlenl kell pontoznia a br(k)-nak, de a lovas a versenyt csak kizrt lovasknt fejezheti be.

 

2. Kizrs tovbbi okai

 

2.1. A kvetkez esetekben a bri testlet hoz hatrozatot a kizrsban:

 

2.1.1A versenyz nem lovagol be a ngyszgbe 45 msodpercen bell a cseng megszlalsa utn.

 

2.1.2. A versenyz azeltt lovagol a ngyszgbe, hogy erre jelzst kapott volna.

 

2.1.3. Engedly nlkli segtsgnyjtsban rszesl.

 

2.1.4. Program nem megfelel ltzkben lovaglsa (lsd ltalnos szablyokat).

 

2.2. A kizrst automatikusan ktelez rvnyesteni az albbi esetekben:

 

2.2.1A l nem megfelel felszerelssel van nyergelve, kantrozva, plcval vagy szablytalan sarkantyval lovagol a lovas a ngyszgbe.

 

2.2.2. Kifejezetten, lthat sntasg.

 

2.2.3. A ngyszg program kzbeni elhagysa esetn.

2.2.4. Ellenszegls esetn.

2.2.5. A harmadik programtveszts

 

3. Vgeredmny kiszmtsa

 

3.1. A feladatrszenknt 0-10-ig adott j pontokat brnknt sszeadjuk belertve az sszbenyoms pontjait, egyben levonjuk a tveszts pontjait.

 

3.2. Ezt kveten kiszmtsra kerl a brnknt szerezhet maximum j pontok szzalka. (Brnknti szzalk = (a 3.1 pont szerint kapott eredmny a programban maximlisan szerezhet j pontszmmal) X 100. A vgeredmnyt a legkzelebbi kt tizedes jegyig kell kerekteni. A kapott rtk egy br ltal adott egyni pontszm.

 

3.3.  Az tlag szzalkot gy kapjuk meg, hogy a brnknt kiszmtott szzalkot sszeadjuk, majd elosztjuk az adott szmban brl brk szmval. Az gy kapott vgeredmnyt (szzalkot) ismt kt tizedes jegyig kerektjk.

 

3.4. Annak rdekben, hogy a kapott szzalkot hibapontokk alaktsuk a vgeredmny szzalkot le kell vonjuk szzbl, majd a kapott rtket be kell szorozni 1.5 – el. Az gy kapott eredmny a djlovagl szm utni hibapontja egy adott versenyznek.

 

IV. FEJEZET – TEREP VIZSGA (CROSS COUNTRY TEST)

 

Meghatrozs s ltalnos jellemzs

 

1. A vizsga feladata, hogy felmrje a jl kikpzett, „cscs” kondciba hozott igazi lovastusa l vgta-, ll- s ugr kpessgt. Ugyanakkor jelzst ad a lovas iram rzkrl s lova energijnak takarkos beosztsrl.

 

2. A vizsga ktszakaszos terepterhels versenyen kt (esetleg opcionlisan egy) nll szakaszbl ll. Minden versenyz nllan hajtja vgre az egsz versenyt.

 

3. A kt szakasz a kvetkez:

 

A szakasz: Utak s svnyek, vgrehajtsa ltalban getsben vagy rvid vgtban trtnik.

D szakasz: Terep verseny (Cross country), akadlyokkal tarktott plyn vgtban vgrehajtott feladat.

 

Az egyes szakaszok nllsgnak kiemelse

 

1. Az A s D szakaszok idmrs szempontjbl teljesen klnllak. Az egyik szakasz kssrt s azrt kapott bntet pontokat nem lehet a kvetkez szakaszokban behozni s jv ratni. 

 

2. Amennyiben a versenyz annyit ksik az A szakaszon, hogy nem tudja elkezdeni a D szakaszt idben, gy amikor berkezik az A szakaszrl azonnal, a hivatalos szemly jelzsre indulnia kell a D szakaszon, amelynek ideje az induls pillanattl kerl mrsre.

 

2.1. Azon versenyz, aki ksve r be az A szakaszrl nem kell megprblja behozni ksst a D szakaszon mivel, az idtllpsrt jr hibapontokat csak az A szakaszra kapja.

 

 

 

A terep vizsga szablyai

 

1. Indts

 

1.1. A lovas indulsra a jelet az A s D szakaszok elejn egy indt brnak kell adnia. A lovas lovval nem indulhat el addig, amg arra start jelet nem kap az indt brtl. A start jel elhangzsa eltti elinduls a Bri testlet ltal megtlt kizrst vonja maga utn. A lnak az indts pillanatban nem kell ll helyzetben lennie, de elnyt sem szerezhet repl start segtsgvel. A versenyz szmra megfelel idben elre kell jelezni indulsi idejt, viszont az mr a lovas felelsge, hogy el is induljon az indts idejekor.

 

1.2. Az indts megknnytse rdekben az indts helyn a D szakaszok elejn clszer 5X5 mteres indt bokszot pteni amelynek egy vagy kt oldala nyitott legyen, hogy a l bejutsa majd elindulsa ne legyen akadlyoztatva. Valamennyi versenyznek ebbl az indt bokszbl kell indulnia. A lovas lehetsge s joga, hogy a start eltt a bokszot krl lovagoljon, abba be s ki illetve azon thaladjon. Egy segt bevezetheti a lovat a start bokszba s az indts pillanatig, azt foghatja. Az indts pillanattl a lovas hivatalosan a plyn van amikor is tovbbi segtsg szmra nem nyjthat.

 

1.3. Amennyiben a versenyz az indt jelnl hamarabb indul el az induls ideje lejegyzsre kerl, tnyleges lovaglsi idejhez pedig 5 msodpercet kell adni bntetsknt.

 

1.4. Az indts leksse

 

1.4.1. Ha a versenyz ksve rkezik be az A szakaszrl, akkor az indtsi ideje a berkezshez lesz igaztva.

 

1.4.2. Amennyiben a versenyz nem ll kszen az indulsra a D szakaszokon gy a starter az albbi esetekben engedlyezheti a lovas indulst abban az idben amikor arra kszen ll.:

 

-Kssben lv versenyzt sem a soron kvetkez versenyz eltt, sem utna nem indtja el a starter amennyiben ezzel a kvetkez versenyz lovaglst akadlyozn vagy veszlyezteti.

 

-Amennyiben ksi indtsra kerl sor gy a tnyleges indtsi idhz kpest kell a lovas idejt mrni. .

 

2. Idmrs

 

2.1. Alap id

   A kirt tvolsg kirt irammal trtn teljestse adja meg a szakasz alap idejt. Brmely szakasz alap idnl hamarabb trtn befejezse nem szolgltat j pontokat. Az alapid tllpse esetn, egszen az idhatr elrsig minden megkezdett msodpercrt hibapontot kap a lovas.

 
Istll
 
Pni Istll
 
Csik Istll
 
rvahz
 
Gondozs
 
Kikpzsek
 
Mindennapi munkk
 
Versenyek
 
Fedeztets
 
Tenyszvizsgk
 
Csiktanoda
 
Lovas Bolt
 
A ht lova

 Fire

Ez a gynyr l szorgalmas munkjval s fejldsvel hvta fel magra a figyelmet!

 
Szavazs
A lovaglson bell melyik sportg tetszik neked a legjobban?
A lovaglson bell melyik sportg tetszik neked a legjobban?

djugrats
djlovagls
military
voltizs
fogathajts
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Hrek

Helo mindenkinek!

Elrtk a szzas ltogatottsgot!:)

Nagyon ksznm mindenkinek aki ltogatja az oldalt s lcci hirdesstek!

 

Lgyszi regisztrljatok!

Napsugr lgyszi te is regisztrlj!

Napsugr ha a lovad mg csak 1 ves akkor lgyszi vlassz neki egy csik kpet, vagy legyen idsebb ezzel a kppel! Kszi! :)

Gondozztok a lovaitokat!

Hirdesstek az oldalt! Aki be tudja mutatni, hogy hirdette az oldalt az kap 200 kp-t! :)

J lnevelst!

 
Ne lopj!

Kattints a kpre a teljes mrethez!

 
Thanks!

Kssz mindenkinek aki segtett az oldal ltrejttben!

 

Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!